Lord of the Rings

Forum

Post Reply
Forum Home > General Discussion > Talen

Lars >> Karolyk
Member

Wie van jullie is er bezig om het quenyaans te leren? 

June 5, 2011 at 4:26 PM Flag Quote & Reply

Atrey
Site Owner

Niet echt, maar ik weet enkele zinnen en woorden. Het is echt een mooie taal! Tolkien heeft het helemaal opgeschreven. Tijd is ook een probleem, maar ik ben het wel van plan te leren!! Jullie? Is er iemand die het vloeiend kan?

--

F.H.A. Spider

June 14, 2011 at 7:33 AM Flag Quote & Reply

Lars >> Karolyk
Member

Ja, er zijn iets van 15 mensen op de hele wereld die vloeiend quenyaans kunnen

June 14, 2011 at 12:16 PM Flag Quote & Reply

AnouckFB
Member

ik ken ook een paar zinnen en woorden en ook in het Sindarijns.. maar zoals Atrey zegt: tijd.... maar ik wil het wel leren! als ik ooit een reclame ofzo zou zien van een cursus Quenya of Sindarijns, zou ik graag gaan :) Ps: in 17 again praten ze Elfs....

June 14, 2011 at 1:01 PM Flag Quote & Reply

Lars >> Karolyk
Member

Jaa, hahah. Ik weet het nog. Die film paar jaar geleden nog bij mn zus op dr kamer gezien. Ik heb het stuk weer is gekeken, maar ik ben nog lang niet zover om zoiets te vertalen. maar zelfs in de film spreekt Galadriel een woordr verkeerd uit kwam ik laatst achter. Wanneer het reisgezelschap de bossen verlaat geeft galadriel verschijdene giften mee. Zo geeft aan Frodo het licht van Eärendil. Zij spreekt dit uit al erendil. Terwijl combinaties als ea toch echt los van elkaar moeten worden gesproken. dit wordt dan ook beandrukt met de dubbbele punt boven de "e" ëa. 

ps: als de e in ëa een hoofletter is verplaatst de dubbele punt naar a.

June 18, 2011 at 4:19 AM Flag Quote & Reply

AnouckFB
Member

ja, nu je het zegt: ze zei inderdaad erendil. maar voor mij klonk het altijd als Eärendil. ook als ik de boeken lees

--

Kayla Rose/ F.

October 9, 2011 at 1:35 PM Flag Quote & Reply

Elvarang
Member

Ik en ik kan het al best goed. Al zeg ik het zelf.;)

October 28, 2011 at 7:39 AM Flag Quote & Reply

AnouckFB
Member

echt?? wauw jij hebt geluk!! :)

--

Kayla Rose/ F.

November 12, 2011 at 5:40 PM Flag Quote & Reply

Atrey
Site Owner

echt gaaf als je dat kan!!

--

F.H.A. Spider

November 28, 2011 at 9:23 AM Flag Quote & Reply

Marta
Member

Beste,

Even voorstellen: mijn naam is Marta en ik werk voor Alaska TV, een Belgisch televisieproductiehuis dat programma's maakt voor de VRT. Zo maakten we in het verleden onder meer 'De Neus van Pinokkio' met Bart Peeters.

Voor een nieuw VRT-programma ben ik op zoek naar bijzondere dialecten. Niet meteen voor de hand liggende streektalen zoals het 'Aantwerps', of 'Gènts', maar liever een verborgen, lokaal dialect als het 'Giesbergs' bijvoorbeeld. Maar recentelijk dachten we ook om ons zoekveld te verbreden: waarom geen 'niet-courante taal'? En zo komen we uit bij de Elfen/Lord of the Rings-taal van Tolkien.

Onze uiteindelijke bedoeling is om enkele zinnen in de taal op te nemen, en te tonen aan de genodigden in onze studio. Aan hun om te ontmaskeren welke taal/waarover het gaat.

Als je mij eventueel kan helpen aan een aanknopingspunt of personen die hierin bekwaam zijn, dan zou dat top zijn.

En indien je vragen hebt bij onze bedoelingen/opzet dan mag je me zonder aarzelen contacteren.

Veel dank.

Mvg,

Marta

[email protected]

November 19, 2013 at 11:13 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.